• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Експериментальна робота
  • Звіт про апробацію результатів дослідження на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Теорія і практика навчання суспільствознавчих дисциплін у профільній школі», м Миколаїв

Звіт про апробацію результатів дослідження на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Теорія і практика навчання суспільствознавчих дисциплін у профільній школі», м Миколаїв

Всеукраїнська науково-практична конференція «Теорія і практика навчання суспільствознавчих дисциплін у профільній школі», що проходила 27-28 травня 2009 року в Миколаївському державному університеті імені В.О.Сухомлинського (відповідно до плану роботи лабораторії суспільствознавчої освіти, погодженого з адміністрацією Інституту та плану роботи АПН України).

/Files/images/mikolav/P1010201.JPGПочаток пленарного засідання/Files/images/mikolav/P1010211.JPGВиступ О.І.Пометун на пленарному засіданні

Місце проведення конференції: Україна, 54034, м. Миколаїв, вул. Нікольська, 24, Миколаївський державний університет імені В.О.Сухомлинського

Адреса оргкомітету конференції: Україна, 54003, м. Миколаїв, Площа Комунарів, 1, Інститут історії та права Кафедра джерелознавства, етнографії та методики викладання суспільствознавчих дисциплін, тел. 8(051)24 9195

Організатори конференції:

• Міністерство освіти і науки України

• Лабораторія суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки Академії педагогічних наук України

• Лабораторія організації інноваційного навчального середовища Інституту історії та права Миколаївського державного університету імені В.О.Сухомлинського

• Управління освіти та науки Миколаївської обласної державної адміністрації

• Управління освіти Миколаївської міської ради

Учасники конференції: наукові співробітники лабораторії суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки АПН України, вчителі суспільствознавчих дисциплін загальноосвітніх навчальних закладів, представники управління освіти і науки міста Миколаєва та Миколаївської області, викладачі вищих педагогічних закладів та обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, студенти 5 курсу Інституту історії та права Миколаївського державного університету імені В.О.Сухомлинського

/Files/images/mikolav/P1010214.JPGВиступ А.М.Старєвої на пленарному засіданні/Files/images/mikolav/S6001812.JPGСпівробітники лабораторї перед Миколаївським університетом

Мета заходу – висвітлення широкого кола питань, пов'язаних із особливостями навчання суспільствознавчих дисциплін у профільній школі та підготовкою до цього процесу вчителів. Робота велася за такими напрямами:

- Інновації в шкільній суспільствознавчій освіті

- Методологічні та теоретичні засади вивчення історії та суспільствознавства у профільних класах

- Підготовка підручників із суспільствознавчих предметів для профільної школи

- Особливості змісту і організації філософської, правової та громадянської освіти в старших класах загальноосвітньої школи

- Теоретичні та практичні аспекти підготовки та перепідготовки вчителя для викладання суспільствознавства у профільній школі

- Психолого-педагогічна підготовка майбутнього вчителя до роботи в профільній школі.

Результативність конференції:

1. Проведено апробацію проміжних результатів дослідження з теми «Методичні засади навчання історії в профільній школі» на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Теорія і практика навчання суспільствознавчих дисциплін у профільній школі». З метою перевірки проміжних результатів дослідження розробленої методики розвитку дослідницьких умінь в учнів історичного профілю та вивчення стану застосування дослідницького навчання історії в загальноосвітніх навчальних закладах на базі груп вчителів суспільних предметів та старшокурсників Морозом П.В. було проведене анкетування. Учасники конференції підтвердили висновок про те, що застосування дослідницького навчання історії в загальноосвітніх навчальних закладів може значно підвищити рівень навчальних досягнень, дослідницьких умінь й історичної компетентності учнів. Це, у свою чергу, на думку педагогів, сприятиме розвиткові в учнів мотивації щодо вивчення історії, розвитку їх дивергентного та конвергентного мислення; дозволить розвивати в учнів важливі характеристики креативності, як оригінальність, гнучкість, продуктивність мислення,, легкість асоціювання, надчутливість до проблем та інші властивості; посилить усвідомленість і міцність засвоєних знань з предмета; підвищить практичну спрямованість умінь і компетентності учнів.

2. Участь на пленарному засіданні, на якому виступили науковці лабораторії О.Пометун, Т.Ремех, викладачі університету, вчителі та методисти, участь в інтерактивні з учителями Миколаєва та Миколаївської області дозволила уточнити методичні підходи до розробки курсів за вибором в системі дослідницького навчання історії України в профільній школі.

3. Співробітники лабораторії взяли участь в секції «Методологічні та теоретичні засади вивчення історії в профільних класах навчальних закладів суспільно-гуманітарного напряму». Зробили доповіді на тему «Курси за вибором в системі дослідницького навчання історії України в профільній школі» (Мороз П.В.), «Курси за вибором як складова суспільно-гуманітарного профілю навчання» (Малієнко Ю.Б.), «До питання курсів за вибором у системі профільного навчання» (Приходько А.С.), «Вивчення національної історії в профільній школі» (Мацейків Т.І.).

Т.О.Ремех була учасницею роботи секції «Особливості змісту та організації філософської, правової та громадянської освіти в старших класах загальноосвітньої школи»; виступила з доповіддю «Методичні засади допрофільної підготовки учнів з правознавства» та взяла участь у дискусії щодо викладання філософії, правознавства, громадянської освіти в профільних класах.

/Files/images/mikolav/S6001825.JPGНа екскурсії в Ольвії/Files/images/mikolav/S6001873.JPGНа екскурсії в Ольвії

Подано статті до збірника наукових праць Миколаївського державного університету. Доповіді учасників конференції опубліковані в Науковому віснику Миколаївського державного університету/ Випуск: Педагогічні науки (Збірник ВАК).

Кiлькiсть переглядiв: 248

Коментарi