Звіт про виїзні засідання лабораторії в Снятинському районі та м.Мукачеве

Відповідно до плану роботи лабораторії суспільствознавчої освіти, погодженого з адміністрацією Інституту, плану роботи Інституту педагогіки НАПН України співробітники лабораторії брали участь у виїзних засіданнях лабораторії, що відбулися 10 вересня 2010 р.у с. Княже Снятинського району Івано-Франківської області та 13-15 вересня у м. Мукачево Закарпатської області..

Назва підприємства, установи, організації, що запрошувала: Княжинська ЗОШ та Мукачівський державний університет.

Мета відрядження: проведення наукових досліджень з теми «Методичні засади навчання історії в профільній школі» та апробація проміжних результатів.

Учасники виїзних засідань: наукові співробітники лабораторії суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України, вчителі суспільствознавчих дисциплін загальноосвітніх навчальних закладів, представники управління освіти і науки Снятинського району Івано-Франківської області, викладачі та студенти Мукачівського державного університету.

Адреси проведення виїзних засідань лабораторії:

Україна, 78360, Івано-Франківська область, Снятинський район, с. Княже, вул. М. Грушевського, 106

89600, Мукачево, вул. Ужгородська, 26, тел./факс 2-11-09, www.msu.edu.ua

Результати та висновки відрядження: Виконано всі заплановані заходи.

/Files/images/karpati/S6002573.JPGВиступ О.І.Пометун/Files/images/karpati/S6002575.JPGУчасники засідання

1. Проведено апробацію проміжних результатів дослідження з теми «Методичні засади навчання історії в профільній школі». З метою перевірки проміжних результатів дослідження розробленої методики розвитку дослідницьких умінь в учнів та вивчення стану застосування інтерактивних та дослідницьких методів навчання історії в загальноосвітніх навчальних закладах на базі груп вчителів суспільних предметів Снятинського району Морозом П.В. та Приходько А.С. було проведене анкетування. Учасники виїзного засідання підтвердили висновок про те, що застосування інтерактивних методів та елементів дослідницького навчання історії в загальноосвітніх навчальних закладів може значно підвищити рівень навчальних досягнень, дослідницьких умінь й історичної компетентності учнів. Це, у свою чергу, на думку педагогів, сприятиме розвиткові в учнів мотивації щодо вивчення історії, розвитку їх дивергентного та конвергентного мислення; дозволить розвивати в учнів важливі характеристики креативності, як оригінальність, гнучкість, продуктивність мислення,, легкість асоціювання, надчутливість до проблем та інші властивості; посилить усвідомленість і міцність засвоєних знань з предмета; підвищить практичну спрямованість умінь і компетентності учнів.

/Files/images/karpati/S6002588.JPGУчасники виїздного засідання лабораторії/Files/images/karpati/S6002578.JPGМайстер-клас

Теми виступів співробітників:

Мороз П.В. «Методика розвитку в школярів вміння бачити пробему (на матеріалі історії стародавнього світу)».

Приходько А.С. «Особливості організації навчально-виховного процесу при викладанні курсу за вибором «історія українського кінематографа ХХ ст.»

Ремех Т.О. «Методика навчання прав людини учнів старшої школи»

З метою перевірки проміжних результатів дослідження розробленої методики навчання прав людини та вивчення стану викладання правознавчих курсів у старшій школі загальноосвітніх навчальних закладів було проведене анкетування вчителів суспільних предметів Снятинського району (проводила Ремех Т.О.). Учасники виїзного засідання підтвердили висновок про те, що викладання прав людини необхідне в класах (групах) юридичного, історико-правового та подібного профілю.

2 На виїзному засіданні в м. Мукачево, на якому виступили провідні науковці та методисти, співробітники лабораторії взяли участь в педагогічній майстерні «Інтерактивні методи навчання».

/Files/images/karpati/S6003007.JPGПеред Мукачівським університетом/Files/images/karpati/S6003006.JPGЗустріч з ректором Мукачівського університету

Теми доповідей

Мороз П.В. «Курси за вибором в системі дослідницького навчання історії». Обговорення виступу дозволило уточнити методичні підходи до розробки курсів за вибором в системі дослідницького навчання історії в школі.

Приходько А.С. «Методика викладання курсу за вибором «Історія українського кінематографа ХХ ст. у системі профільного навчання». Обговорення виступу дозволило уточнити методичні підходи до розробки курсів за вибором в системі профільного навчання.

/Files/images/karpati/S6003009.JPGНа педагогічній майстерні «Інтерактивні методи навчання»/Files/images/karpati/S6003010.JPGНа педагогічній майстерні «Інтерактивні методи навчання»

Кiлькiсть переглядiв: 303

Коментарi